Nazwa usługi: Rejestracja pojazdów używanych zakupionych na terenie RP
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

ulica Papieża Jana Pawła II 9
62-200 Gniezno
tel. 61 424 07 41



   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o zarejestrowanie pojazdu wraz z załącznikami, wymienionymi poniżej
  • Dowód własności pojazdu (np. oryginał faktury VAT, rachunku)
  • Dowód rejestracyjny w oryginale (z ważnym badaniem technicznym lub zaświadczeniem dopuszczającym pojazd do ruchu)
  • Karta pojazdu, jeżeli była wydana
  • Tablice rejestracyjne
  • W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach.
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty.
  • Dowód wpłaty z tytułu opłat związanych z rejestracją pojazdu musi zawierać: numer VIN/nadwozia i numer rejestracyjny pojazdu.
  • Umowa ubezpieczenia obowiązkowego OC do wglądu
  • W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej
  • Dokument określający tożsamość właściciela: a) działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, b) przedstawiciela.
  • W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach. W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nierejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o rejestrację pojazdów używanych zakupionych na terenie RP.
   
Kogo dotyczy: Obywatele
   
Opłaty:

1) 17 zł - od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

2) Opłata za wydanie:
a) tablic rejestracyjnych samochodowych 80 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
b) tablic motocyklowych 40 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
c) tablicy do przyczepy 40 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
d) tablic motorowerowych 30 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
e) tablic indywidualnych:
- samochodowych 1 000 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- motocyklowych 500 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
f) dowodu rejestracyjnego 54 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
g) pozwolenia czasowego 13,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)
h) kompletu nalepek legalizacyjnych 12,50 zł,
i) nalepki kontrolnej 18,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)

3) Opłata ewidencyjna

Przy zostawieniu aktualnych tabic rejestracyjnych - samochód, przyczepa, ciągnik rolniczy, motocykl, motorower (66.50 zł.)
Przy zmianie tablic rejestracyjnych: - samochód (160.00 zł.)
Przy zmianie tablic rejestracyjnych: -motorower (110.00 zł.)
Przy zmianie tablic rejestracyjnych: - przyczepa, motocykl, ciągnik rolniczy (120.00 zł.)

Musisz się zalogować aby dokonać płatności on-line

   
Czas załatwienia sprawy: Do 1 miesiąca
   
Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
   
Podstawa prawna:
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: