Nazwa usługi: Wyrejestrowanie pojazdu
   
Miejsce załatwienia sprawy:

Starostwo Powiatowe w Gnieźnie

ulica Papieża Jana Pawła II 9/10
62-200 Gniezno
tel. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem 61 424 07 09



   
Wymagane dokumenty:
  • Wniosek
  • Dokument określający tożsamość: działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby a) prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej, b) przedstawiciela.
  • W przypadku demontażu: a) zaświadczenie o demontażu pojazdu, wystawione przez przedsiębiorcę prowadzącego stację demontażu lub prowadzącego punkt zbierania pojazdów, b) dowód rejestracyjny, c) karta pojazdu - jeżeli była wydana, d) tablice rejestracyjne.
  • W przypadku kradzieży pojazdu: a) oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego), b) zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ, c) dowód rejestracyjny, d) karta pojazdu – jeżeli była wydana.
  • W przypadku wywozu pojazdu za granicę: a) dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę ze stosownym oświadczeniem lub kopia dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie pojazdu za granicą, w przypadku kasacji pojazdu za granicą - dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą, b) dokumenty pojazdu jeżeli nie zostały przekazane nowemu nabywcy: - dowód rejestracyjny, - karta pojazdu (jeżeli była wydana), - tablice rejestracyjne.
  • W przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą: a) dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą, wraz z tłumaczeniem przysięgłym jeżeli dokument jest sporządzony w języku obcym,b) dowód rejestracyjny, c) karta pojazdu - jeżeli była wydana, d) tablice rejestracyjne.
  • W przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu: a) dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę pojazdu, b) dowód rejestracyjny, c) karta pojazdu - jeżeli była wydana, d) tablice rejestracyjne, e) dokument potwierdzający wniesienie opłaty na rzecz gminy.
  • W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach. W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nie rejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.
  • Potwierdzenie aktualnego ubezpieczenia OC do wglądu.
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty
   
Sposób załatwienia sprawy: Usługa umożliwia złożenie do wybranej Instytucji Publicznej wniosku o wyrejestrowanie pojazdu
   
Kogo dotyczy:
   
Opłaty:

10 zł za wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu,
17zł za pełnomocnictwo (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłata na rzecz gminy (dot. tylko przypadku trwałej i zupełnej utraty pojazdu) – ustalana w każdym przypadku indywidualnie (o jej wysokości właściciel jest informowany w momencie złożenia wniosku o wyrejestrowanie pojazdu). Wysokość opłaty zależy od rodzaju pojazdu, który podlega wyrejestrowaniu.


Brak

   
Czas załatwienia sprawy: Do 1 miesiąca
   
Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
   
Podstawa prawna:
   
Formularz elektroniczny:
   
Uwagi: